hadirku bukan meminta simpati...hidupku bukan untuk menyendiri...diriku sentiasa mencari erti...walaupun persoalan yang ku temui...

rYosHi

Followers

Tuesday, February 1, 2011

ape yg tergolek 2?

pagi td aku igt nak msk siput sedut.. coz smlm bila aku gi pasar malam aku ternampak la siput.. tp pg td aku bgn lewat lak.. so xleh la nak gi pasar selayang coz kat cna ade jual tp da lewat bangun.. hurmm.. htggl harapan je la..
ayah aku ajak gi pasar rawang... cr2 siput xde.. beli je la ikan tenggiri... aku gi pasar td pun da dkt pkl 11... ar ni jalan memang sesak gila babeng... da la hari panas terik... igt blk dr pasar 2 nak singgah mydin jap tp enjn kete ayah aku da panas.. lg baik blk.. xmau den tolak keta tgh2 panas.. nnt gelap lak kulit aku yg semanis coklat cadbury ni.. hik3...
time nak balik 2 jalan memang lengang seakan-akan jalan 2 utk aku sowang je.. tapii... time alu jambatan yg melintasi rel ktm rawang... jln 2 sah2 la menurun n agak dangerous gak r... tgh2 syok aku berbual ngan ayah aku TIBA - TIBA.....
aku tengok ade benda dok bergolek kat dpn aku sblh kanan kat penghujung jmbtn 2.. kira cam kaki bukit r...
aku tgk r ade kete hjau ps2 ade benda tegolek.. bila aku tgk betul2 rupe-rupenye...
yg tergolek 2 sowang wanta.. ade accident dpn mata aku.. begitu pantas berlaku.. aku ape lg srh la ayah aku berhenti ke tepi nak tlng...
aku tengok tergolek 2 penumpang.. yg pembonceng tertindih ngan moto... takut la aku nengok nye.. dengan darahnye membasahi muka.. merah je.. dua-dua pompuan, yg bwk kete lelaki.. yg pompuan usia dlm 30-an..
 sape yg slh xtau r.. coz bertembung.. yg kete body kemek kat tayar bhgn dpn pemandu n yg motot belok tayar.... yg aku heran si pembonceng even pakai helmet n helmet x tercabut pun.. kepala still berdarah.. emnitik-nitik atas jalan... yg bawak kete 2 cepat2 hntr drng ke hospital...
aku risau gak klu ade budak coz aku nmpk helmet utk budak kecik warna kuning...
moral of the strory... klu pakai helmet 2 pakai betul2.. ikat..
klu nak beli helmet.. cr yg berkualiti.. biar la mahal pun... cau dulu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...