hadirku bukan meminta simpati...hidupku bukan untuk menyendiri...diriku sentiasa mencari erti...walaupun persoalan yang ku temui...

rYosHi

Followers

ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Monday, March 14, 2011

cinta..kebahagiaan...penderitaan...

cinta... satu perkataan yang menggambarkan perasaan yang berada di dalam diri seorang manusia...
cinta sesama manusia.. cinta pada tuhan... dan macam2 lagi...

tapi sejauh mane perkataan itu membawa erti dalam kehidupan seseorang.. ade yang membawa bahagia.. ade yang membawa derita dan sengsara...

but for me that word is not as easy as it being said by people... it is very easy for some people to said that word.. but for me it's totally difficult.. because the meaning is very big... and it is very painful...

apabila perkataan itu dilafazkan serta diluahkan... kebanyakan orang akan mengharapkan respon positif seperti "saya cintakan awak juga"... tapi bagaimana pula kalau respon diberi adalah negatif... tapi lebih baik berterus - terang kerana dalam perhubungan apa yang penting adalah kejujuran...

aku tak kisah jika respon yang aku dapat setelah meluahkan perasaan adalah negatif... tetapi apa menyakitkan hati adalah dimalukan setelah bertindak jujur dan berani... that's what happen to me not once but twice in my life.. until now i still remember how is the pain...

the 1st time mase aku form 2.. aku waktu bkn la kacak mane pun.. hrp kulit aku je still cerah lagi ( skrg da glp ckit)... aku juz bg dia bunga coz time 2 lak birthday dia.. n entah sape la yang gatal mulut ckp aku suka kat dia walaupun itu kebenarannya... aku  tak mintak pun dia bagi aku respon tapi yg xleh bla dia suruh aku gi cermin dulu muka.. cakap tak padan dengan dia r... memang terbaik la punye perangai...

yg 2nd time aku form 4.. aku knl minah ni pun dr membe baik aku.. nak dipendekkan cite.. aku suka la kat dia.. aku pun tulis la surat cinta.. nak ckp tak berani n bukan selalu jumpa pun.. yang aku geram nye dia gi baca surat yang aku bagi 2 kat satu kelas dan perkara 2 tersebar ke seluruh sekolah... memang aku malu gila time 2... the best part is that rupenye dia da ade balak.. mane la aku tau dia da berpunye.. tapi aku ngan balak dia ok je.. xde gaduh pun sbb aku xtau pun dia da berpunye.. tapi yang aku paling geram bila dia malukan aku macam 2 sekali hanya kerana aku meluahkan perasaan aku.. bkn nye aku paksa dia suka aku pun.. memang fuck r pompuan 2... smpi skrg aku benci dia...

3rd time baru la aku dpt couple e2 pun selepas beberapa ketika aku curahkan perasan aku.. e2 pun dia yg mintak.. aku terima je sbb memang aku syng dia pun... tapi x lame.. x smpi setahun pun... bila aku smbg study aku jumpa yg lain tp time 2 aku da break dgn dia... yg baru ni pun xleh bla sebab rupanya dia main kayu tiga...

so kesimpulannye... cinta aku memang untuk wanita yang aku sayangi sepenuh hati tapi layak ke wanita itu untuk menerima cinta aku... aku simple je.. aku bukan nak memilih sebab aku bukan sempurna... aku boleh menerima ketidak sempurnaan tetapi boleh ke ketidak sempurnaan aku diterima...

so for me... malas aku nak bercinta... bercinta memang indah... rasa macam nak hentikan je masa time bercinta 2.. tapi apakan daya... aku hanya manusia biasa... better aku enjoy je hidup ni.. kawin2 la gak... suruh je la parents aku carikan ke... tp 6 tahun lagi r... coz nak keje dulu.. enjoy dulu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...