hadirku bukan meminta simpati...hidupku bukan untuk menyendiri...diriku sentiasa mencari erti...walaupun persoalan yang ku temui...

rYosHi

Followers

ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Monday, March 28, 2011

"penemuan terbaru gua ais"

baru2  ni aku terjumpa satu penemuan baru yang terbentuk dekat dgn tmpt tinggal aku...
aku jumpa gua ais. Gua ni amik mase yg singkat je utk membentuk, terkejut aku.. hu3...
Tapi gua mengganggu aku la.. coz merosakkan barang aku je... haishh..
so nak xnak kena la aku buang, tapi sebelum aku buang aku amik la gmbr dulu... wat kenangan. Ni la gua yg aku maksudkan 2..


hahaha.. anyway time aku tgh serve internet td aku terjumpa la something interesting yg quite related ngan tajuk blog aku...
ni la dia..

Gua Ais Fantasi di Shanxi

Gua Ais yang tertelak di Kaunti Ningwu bandar Xinzhou, Shanxi telah wujud sejak 3 juta tahun yang lalu. Gua ais ini dalamnya lebih daripada 100 meter dan terbahagi kepada lima lapisan. Semua dinding gua ini ialah ais yang beku dan tidak pernah cair sepanjang tahun. Maka, gua ais ini digelar "dunia ais". Kita dapat menyaksikan ais yang berupa stalagmite, air terjun, jambakan anggur dan stalaktit dalam gua ini. Apabila disinar oleh cahaya lampu yang berwarna-warni, pemandangan dalam gua ais ini kelihatan amat mempesonakan seperti dalam alam fantasi.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...