hadirku bukan meminta simpati...hidupku bukan untuk menyendiri...diriku sentiasa mencari erti...walaupun persoalan yang ku temui...

rYosHi

Followers

ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Saturday, March 19, 2011

"da masuk da..."

minggu ni duit aku mengalir cam air je... cepat betul habis... tapi paling terbaik semalam la... aku pagi sempat la breakfast ngan kakak ipar aku coz minggu ni aku tdo umah dia sebab dia keje malam jadi abg aku tdo sorang2 kat umah... takut gak dia rupanya.. hik3.. tapi ape leh wat baru pindah so biasa r... pendatang baru...

tengah hari 2 aku ade rm je.. tak tau nak makan ape.. aku ni biasa memang kena amik lunch klu x badan aku letih... da terdesak 2 aku beli jela kuih rm1.. tapi payah r nak masuk tekak coz aku bukan jenis selalu makan kuih lagi2 time tengah hari.. aduyai... petang 2 aku xde kelas tapi cuaca sejuk kot.. lapar gila perut aku... duit xde... kat dapur xde benda nak mkn... duit yg lebih td aku isi minyak... igt nak call bapak aku tp bulan ni je aku da mintak rm500 termasuk duit moto n duit baju sekali la... x sampai hati nak mintak..

aku pun survive je la dgn keadaan paling darurat... da la tgh tension pasal projek... dgn masalah e2 la.. mslh ini la... haish.. dunia..dunia.. ari ni petang disebabkan da x thn da lapar.. aku gi umah ayah aku kat kota kemuning bila dia da hbs keje... aku ajak ayah aku makan walaupun memang dia byr...

sblm balik 2 aku mntk la rm5 utk isi minyak... tiba2 dia kata... "abah da masuk kan da".. aku pun terpinga-pinga... rupanya dia tau aku memang xde duit dr ari jumaat lagi.. along aku bg tau sbb dia check dompet aku tgk ade rm1 je... hik3... tapi yg aku sentap jap sbb dia mskkn dr ari jumaat lg tp x bg tau aku.. aku ni punya la tahan kebulur...

tapi aku x marak ayah aku... sebab buat suatu ketika ade suatu soalan yg da terjawap... aku x pasti ape dia but yg pasti i have got some of the answer that i need and find in my life... thanks dad... lg pun sblm 2 ayah aku ade tanya aku ade duit x.. aku ni jwp la ade wlupun da pokai.. sbb 2 dia x bg tau aku... hu3...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...