hadirku bukan meminta simpati...hidupku bukan untuk menyendiri...diriku sentiasa mencari erti...walaupun persoalan yang ku temui...

rYosHi

Followers

ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Tuesday, January 18, 2011

benda ape kat dinding 2????

ini yang aku nak ceritakan adalah kisah benar yg aku alami sendiri... xde ciplak2... xde auta2...

benda ni jd lbh krng 2 thn lps mase aku wat part time kat kedai ayamas... aku memang masuk pkl 8 blk pkl 12 tgh mlm... n kedai 2 atas ade hostel... mlm 2 lak malam jumaat... hostel 2 memang x rmi duduk.. jarang, klu x larat aku tdo ctu klu x aku blk shah alam...
malam 2 memang aku x larat lg pun hujan renyai kat luar... aku siap2 keje dlm 12 lbh cam2 r...
malam 2 aku tdo 3 orng ngan bdk tmpt kerja aku tp aku tido kat ruang tamu n ruang tamu memang selari ngan dapur...
serius malam 2 memang aku xleh tdo... xtau la nape cam ade benda x kena je.. aku memang tau camne tmpt 2 sbb sblm 2 aku prnh la nmpk something... (fikir2 la sendiri ape benda 2)

2 hari lps 2 (ari sab2)... aku tdo kat hostel kedai r coz sab2 ahad xde kelas... n malam 2 aku memang xleh nak lelap mata... sejuk lain mcm malam 2.. aku pelik gak r coz kipas aku tutp... aku pun paksa la mata ni tutp sbb aku nak kena bangun awal gi keje kat pasar tani lak...(cari duit lebih)...
time keje 2 aku tgk la ade awek 3 owng ni jual siput sedut.. (ade la seafood lain)... aku ni da la mengidam nak makan masak lemak siput sedut... aku mntk akak yg keje ngan aku sekali masak.. aku bole je nak msk juz malas... hik3...
ari sab2 aku keje kat ayamas dr pkl 4 smpi 12.. nak dpt 8 jam la katakan...
aku malam 2 rehat dlm pkl 7.. time maghrib...
aku naik la atas... sampai je kat tangga aku dengar ade orang menjerit...
terkejut la aku.. ape lg dengan x bukak kasut nye aku igt nak lr trn gi kedai blk (takut nak naik) tapi demi menunjukkan kadar kemachoan yang tinggi kat awek yg keje sekali ngan aku (muka dia comey, mcm mamak, tinggi lmapai, cutting ade, hidung mancung, so sweet)....
aku pun berlari la masuk hotel...
aku tgk ade staf swng lg ni time nak gi toilet hostel ternampak something kat dinding !!!
aku pun tgk ke dinding... alangkah terkejutnya aku bila aku tgk kat dinding 2 ade.....
SIPUT SEDUT yang akak yg aku srh tlng masak 2 beli kuar dari bekas yg direndam siput kuar merayap kat dinding... banyak lak 2... cam buah catur...
yg staf swng ni memang takut ngan siput sedut...
punya la kuat dia menjerit smpi customer pun dengar...
hik3... ape la dia 2 siput pun nak takut... aku terkejut sbb pandai siput2 2 wat seni kat dinding.. cam buah catur da aku tengok...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...