hadirku bukan meminta simpati...hidupku bukan untuk menyendiri...diriku sentiasa mencari erti...walaupun persoalan yang ku temui...

rYosHi

Followers

ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Monday, April 11, 2011

POMPEII!!!!!

salam semua...
da beberapa hari x post n3 baru..
so utk ari ni aku nak kongsi ckit pasal sejarah...
walaupun aku ni time sekolah dulu subjek sejarah memang lemau tapi...
bila membabitkan sejarah sesebuah tamadun 2 memang aku minat...
coz tamadun dahulu sebuah tamadun yang terancang dari pelbagai perkara...
bila dorang nak bina something, mereka akan fikir utk beberapa tahun akan datang...
macam Dr.Mahathir la...

utk kali ni aku nak kongsi pasal sebuah kota purba senang nak katakan...
nama nye...


aku da linkkan maklumat yg berkaitan klu korang nak tau lebih lanjut...
juz klik kat atas ni...

anyway dari ape yg aku bole katakan,...
Pompeii ni sebuah bandar yang agak famous dan dengan jumlah penduduk seramai 20,00 orang...

apa yang menjadi perhatian adalah kota ini tiba2 menghilang selama 1500 tahun sebelum dijumpai semula pada tahun 1599...


korang nak tau ape yang menyebabkan kehilangan bandar Pompeii dan ke mana ia menghilang????
klik la mane yang aku da link kan tadi...

utk tambahkan interest korang...
meh cni aku tunjuk ape yg dorang jumpa bila dorang jumpa bandar Pompeii...





inilah dia bandar Pompeii... besar dak???

segala gambar ni adalah benar dan bukan rekaan semata-mata....

Klik Sini untuk dapat kan lagi gambaran....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...